Медиякритика / Media criticism

1. КРИТИЧЕН ПОДХОД КЪМ МЕДИЙНАТА СИСТЕМА 

Дефиниране на медиякритиката. Предмет и задачи на медиякритиката. Социален и културен контекст. Адресати

2. ВИДОВЕ МЕДИЯКРИТИКА 

Академична (научно-експертна), професионална (вътрешно-корпоративна), масова, гражданска (блогърска)

3. ФУНКЦИИ НА МЕДИЯКРИТИКАТА 

Информационно-комуникативна, познавателна, регулативна, корективна, социално-организационна, просветителска, комерсионално-промотивна

4. КРИТИЧНИ ПОДХОДИ КЪМ МЕДИЯ ТЕКСТА 

Различни критични подходи към изучаване на медиите

5. КЛЮЧОВИ ДУМИ: РЕЧНИК НА КУЛТУРАТА И ОБЩЕСТВОТО 

Ключовите думи на Реймънд Уилямс (1976). Ключовите думи на Keywords Project group (2005). Нови предложения (2011). Keywords for Today (2018)

6. СОЦИАЛНА РОЛЯ НА МЕДИЯКРИТИКАТА 

Медиякритика и формиране на обществен консенсус. Медиякритика и проблеми с общественото доверие към медиите

7. МЕДИЯКРИТИКА И ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО

Потенциал на медиякритиката за формиране на демократична гражданска култура; критичен анализ и обсъждане на официалната държавна информационна политика

8. МЕДИЯКРИТИКА И СОЦИАЛНИ СТЕРЕОТИПИ В МЕДИИТЕ 

Актуални стереотипни образи в медиите

9. МЕДИЯКРИТИКА И МЕДИЙНА АУДИТОРИЯ 

Взаимоотношения между медийните организации и аудиторията

10. ТЕЛЕВИЗИОННА МЕДИЯКРИТИКА 

Култивационна теория на Гербнер

11. МЕДИЯКРИТИКА И ИНТЕРНЕТ 

Блогова медиякритика. Медиякритика в социалните медии

12. МЕДИЕН МОНИТОРИНГ 

Медийни теми. Обществено значими теми. Теми табу

13. МЕДИЯКРИТИКА И ВИЗУАЛНО СЪДЪРЖАНИЕ 

Карикатура. Миймове. Гифове

14. ЖАНРОВЕ НА МЕДИЯКРИТИКАТА 

Преглед, обзор, рецензия, статия, коментар, есе, портретен фичър, фейлетон, интервю, реплика

15. МЕДИЯКРИТИКА И МЕДИЙНИ МАНИПУЛАЦИИ 

Манипулативни техники в медиите