Научни публикации

Учебници

Цанкова, С., Въведение в медиазнанието, УИ “Стопанство”, С., 2007г., 254 стр., ISBN 978-954-494-793-4

Монографии

Цанкова, С., Периодичният печат в България: пазар и реклама, изд. “Авангард Прима”, С., 2010, 184 стр., ISBN 978-954-323-607-7

Цанкова, С., Съвременна българска преса, ИК – УНСС, С., 2018г., 206 стр., ISBN 978-619-232-087-4

Колективни монографии

“Влияние на конвергентните процеси върху жанровото разнообразие и жанровите форми в традиционните медии” в сборник “Икономически и професионални трансформации в конвергентна медийна среда”, 2016г., стр. 93-117, ISBN 978-954-644-854-5 – Светла Цанкова, Стела Ангова, Биляна Томова, Мартин Осиковски, Мария Николова, Диана Андреева, Гергина Манчева,

“Картографиране на дигиталното медийно съдържание”, 2019 г., ИК – УНСС, ISBN 978-619-232-233-5 – Стела Ангова, Светла Цанкова, Мартин Осиковски, Мария Николова, Иван Вълчанов, Мая Коларова, Иван Русланов, Георги Минев, Антония Димитрова

„Медийна грамотност“, 2022 г., ИК – УНСС, ISBN 978-619-232-675-3 -Светла Цанкова, Стела Ангова, Мария Николова, Иван Вълчанов, Илия Вълков, Георги Минев, Мартин Осиковски

Студии

Цанкова, С., „Периодичният печат в България – съвременни пазарни асиметрии 2010-2012г.“, Научни трудове на УНСС, т. 3, 2013г., ISSN 0861-9344

Цанкова, С., „Сегментът на вестници за хората от третата възраст – специфика и профили на изданията“, Научни трудове на УНСС, т. 1, 2021 г., стр. 85-126, ISBN 0861-9344

Научни статии

Цанкова, С., Типология на киноразпространителския пазар в България, сп. “Алтернативи”, УНСС, бр. 6 (60), 2003г., стр. 26-27, ISSN 1311-1132
Цанкова, С., Нови тенденции в сферата на кинопоказа в България, сп. “Алтернативи”, УНСС, бр. 1 (63), 2004г., стр. 14-15, ISSN 1311-1132
Цанкова, С., Журналистите – посредници или съдници, в:
сборник “Медийната “ваксинация” – за и против обществения интерес”, УИ “Стопанство”, С., 2007г., стр. 34-37, ISBN–10: 954-494-767-1; ISBN–13: 978-954-494-767-5
Цанкова, С., “Синдромът на гадния свят” – проекции в
българските ежедневници, в: електронно списание “Медии и обществени комуникации”, бр.1, 2008г., www. media-journal.info, ISSN 1313-9908
Цанкова, С., Щрихи от българския медиен образ на
администрацията на Европейския съюз, в: сборник ”Публичната администрация – прогнози и перспективи”, УИ “Стопанство”, С., 2009г., стр. 314-317, ISBN 978-954-644-070-9
Цанкова, С., Безплатните вестници – заплаха или стимул за
вестникарския пазар в България, в: електронно списание “Медии и обществени комуникации”, бр. 4, 2010г., www. media-journal.info, ISSN 1313-9908
Цанкова, С., „Новинарският фичър в българската всекидневна
преса”, сборник “Масовите комуникации в информационното общество”, изд. “Фабер”, 2012г., ISBN 978-954-400-737-9
Цанкова, С., „Проблемите на висшето образование в България – акценти в националните всекидневници“, сборник „Съвременният модел на ЕС и мястото на България в него“, 2013г., ISBN 978-954-9432-61-9
Цанкова, С., “Икономически и професионални трансформации в конвергентна медийна среда”, статия в колектив, сп. “Икономически и социални алтернативи”, бр. 1, 2016г., ISSN 1314 – 6556

Цанкова, С.,  „Концепция и характеристики на националните всекидневници „“Телеграф“, „24 часа“ и „Сега“, в: електронно списание “Медии и обществени комуникации”, бр. 34, 2018г., www. media-journal.info, ISSN 1313-9908

Цанкова, С., „Кризата на четенето на традиционна преса – световни и български тенденции“, ел. списание „Проблеми на постмодерността“, т. 8, бр. 2, 2018 г., ISSN 1314-3700

Цанкова, С., „Концентрацията и неясната собственост на медиите – рискови фактори за развитието на българския медиен пазар“, ел. списание “Медии и обществени комуникации”, брой 49, 2021г. ISSN 1313-9908

Колективни научни статии

Valchanov, I., Angova, S., Tsankova, S., Ossikovski, M., & Nikolova, M. (2019). Съвременна дигитална журналистика в България / Contemporary Digital Journalism in Bulgaria. Postmodernism Problems, Vol. 9, 1, 187-208., ISSN – 1314-3700

„Картографиране на новото дигитално медийно съдържание“ – Стела Ангова, Светла Цанкова, Мартин Осиковски, Мария Николова, Иван Вълчанов, Иван Русланов, Мая Коларова, Георги Минев – сп. “Икономически и социални алтернативи”, бр. 3, 2019 г., стр. 27-38, ISSN 1314 – 6556

Angova S., Tsankova S., Ossikovski M., Nikolova M., Valchanov I. (2020) Mapping Digital Media Content. In: Ahram T. (eds) Advances in Artificial Intelligence, Software and Systems Engineering. AHFE 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 965. Springer, ISBN 978-3-030-20453-2, ISBN 978-3-030-20454-9 – e-Book

Using Visual Content for Successful Communication Management, by Assoc. Prof. Dr. Stella Angova, Assoc. Prof. Dr. Martin Ossikovski, Assoc. Prof. Dr. Svetla Tsankova, Asst. Prof. Dr. Maria Nikolova & Asst. Prof. Dr. Ivan Valchanov, 186 – 195 р., сборник доклади от конференция Communication Management: Theory and Practice in the 21st Century – 12th Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM 2019, E-ISBN-13: 978-619-7567-04-5, стр. 490, година на публикуване – 2020

Светла Цанкова, Стела Ангова, Мария Николова, Иван Вълчанов, Илия Вълков, Георги Минев – „Интегриране на обучителни практики по медийна грамотност в средните и висшите училища в България“ – сп. „Икономически и социални алтернативи“, бр. 3, 2022 г., ISSN 1314 – 6556, стр. 103 – 119

Svetla Tsankova, Stella Angova, Maria Nikolova, Ivan Valchanov, Iliya Valkov, Georgi Minev – The evolution of media literacy in Bulgaria‘s formal and non-formal education, Yearbook of UNWE, Issue 1, 2022, ISSN 1312-5486

Светла Цанкова, Стела Ангова, Мария Николова, Иван Вълчанов, Илия Вълков, Георги Минев – „Медийната грамотност и учителите“ – сп. „Педагогика“, 2023г., бр. 3

Научни статии на чужд език

Цанкова, С. “Основные ежедневные газеты Болгарии – анализ аудитории”, във “Вестник МГУ”, серия 10 – “Журналистика”, Москва, №3, 1996г., с.73-78, ISSN 0320-8079
Цанкова, С., Болгарский газетный рынок – тенденции и
перспективы, в: журнал RELGA, № 4 (202) от 22.03.2010г., ISSN 1814-0149

Публикации по научни проекти

Цанкова, С., Пазарни трансформации в сферата на
периодичния печат, в: сборник “Пазарна трансформация на социално-културната сфера”, С., УИ “Стопанство”, 2007г., стр. 171-186, ISBN 978-954-494-886-3
Цанкова, С., Ива Микова, Пазарни характеристики от
страна на търсенето и предлагането на медийни продукти”, в: сборник “Пазарна трансформация на социално-културната сфера”, С., УИ “Стопанство”, 2007г., стр.204-206, ISBN 978-954-494-886-3
Цанкова, С., Регулаторна рамка за развитие на медиите – 1.
Европейски директиви, отнасящи се до функционирането и регулацията на медиите, в: сборник “Пазарна трансформация на социално-културната сфера”, С., УИ “Стопанство”, 2007г., стр. 352-360, ISBN 978-954-494-886-3
Цанкова, С., Ива Микова, Регулаторна рамка за развитие на
медиите – 2. Състояние на българското законодателство и степен на съответствие и отговорности по присъединяването към ЕС, в: сборник “Пазарна трансформация на социално-културната сфера”, С., УИ “Стопанство”, 2007г., от стр. 360 до параграф 3 на стр. 361; на текста от параграф 3 на стр. 365 до параграф 1 на стр. 370; на текста от параграф 1 на стр. 373 до параграф 4 на стр. 376; на параграф 5 и 6 на стр. 376 до стр. 377 включително, ISBN 978-954-494-886-3
Цанкова, С., “Професионални и етични аспекти на отразяването на терористичния акт на летище “Сарафово” в Бургас на 18 юли 2012г. в българските всекидневници”, сборник “Медиите между мисията и бизнеса”, 29 окт. 2013г., стр. 109-116, ISBN 978-954-644-582-7

Доклади на научни форуми

Цанкова, С., Медийният образ на Европейския съюз във
водещите български всекидневници “Труд” и “24 часа”, в сборник “България в Европейския съюз”, С., УИ “Стопанство”, 2009г., стр.52-55, ISBN 978-954-644-071-6
Цанкова, С., “Оценка на потребителите на обучението по медии и обществени комуникации в УНСС”, сборник “Висшето образование в България и стратегия “Европа 2020”, МВБУ – Ботевград, ISBN 978-954-9432-43-5, стр.522-531, 2011г.
Цанкова, С.,  “Икономически и професионални трансформации в конвергентна медийна среда”, доклад в колектив, http://www.newmedia21.eu/analizi/ikonomicheski-i-profesionalni-transformatsii-v-konvergentna-medijna-sreda, октомври 2015г.
Цанкова, С.,  „Традиционата преса в съвременната медийна среда в България“, международна конференция на ЮЗУ “Неофит Рилски”, Благоевград – “Дигитализация и социални трансформации в глобализирания свят”, 29-30 септември 2016г.

Цанкова, С., „Списанията за деца в България – специфика и типология на сегмента и водещи издания“, научна конференция на СУ „Децата и медиите“, 2017г., стр. 169-178, ISBN 978-954-07-4394-3

Цанкова, С. „Регионалната преса в България – проблеми и дефицити“, международна научна конференция „Медийна среда, публична и стратегическа комуникация“, УНСС, 2018г., ISBN 978-619-232-086-7

Цанкова, С., „Собствеността на вестниците в България в периода 2013-2017 г. – трансформации и проблемни зони”, СУ – ФЖМК, 2019 г., национална научна конференция “Медии и журналистика – професионалните стандарти между властта и парите”

Цанкова С., „Коментарът в съвременната българска преса – жанрови трансформации“ – сборник „Качествената журналистика и нова комуникационна среда“, ФЖМК – СУ, ISBN 978-619-7567-07-6, 508 стр., 2021 г.

Други публикации

Цанкова, С., Александър Вълков, Докторантите и
кадровият потенциал на висшето образование, в: сборник “Реформата на висшето образование в България: конкурентноспособност в европейското образователно пространство”, катедра “Управление на социално-културните дейности” на УНСС, С., март 2005г., Университетска печатница на УНСС, от стр. 120 /параграф 3/ до стр. 123 включително, ISBN 954-494-665-9
Цанкова, С., Достижения на УНСС в областта на
интеграцията на студенти със зрителни увреждания, в: сборник “УНСС – отворена и достъпна академична среда за студенти със зрителни увреждания”, С., изд. Авангард Прима, 2007г., стр. 25-27, ISBN 978-954-323-322-9
Цанкова, С., Практика на преподавателите в УНСС при
работа със студенти със зрителни увреждания, в: сборник “УНСС – отворена и достъпна академична среда за студенти със зрителни увреждания”, С., изд. Авангард Прима, 2007г., стр. 68-74, ISBN 978-954-323-322-9
Цанкова, С., Реформата на висшето образование в
България: конкурентноспособност в европейското образователно пространство”, в: сп. “Икономически алтернативи”, УНСС, бр. 3, С., 2005г., стр.144-149, ISSN 1312-5281

Преводи на научни статии

“Ролята на езика и текста в мрежовата комуникация” – автор
проф. д.ф.н. А.И.Акопов, Годишник на СУ, ФЖМК, том. 15, С., 2009г., стр.217-223, ISSN 1311-4883
“Местните и регионалните СМИ в Полша и процесите на
демократизация” – автор проф. Мариян Геруля, електронно списание “Медии и обществени комуникации”, бр.1, 2008г. ISSN 1313-9908
“Web 2.0” като предчувствие – автор проф. д.ф.н. А.И.Акопов,
електронно списание “Медии и обществени комуникации”, бр.2, 2009г. ISSN 1313-9908
ПР в системата на новите комуникативни технологии” – автор проф. Георгий Почепцов, електронно списание “Медии и обществени комуникации”, бр.6, 2010г., ISSN 1313-9908