| 1. КРИТИЧЕН ПОДХОД КЪМ МЕДИЙНАТА СИСТЕМА
Дефиниране на медиякритиката. Предмет и задачи на медиякритиката. Социален и културен контекст. Адресати |
| 2. ВИДОВЕ МЕДИЯКРИТИКА
Академична (научно-експертна), професионална (вътрешно-корпоративна), масова, гражданска (блогърска) |
| 3. ФУНКЦИИ НА МЕДИЯКРИТИКАТА
Информационно-комуникативна, познавателна, регулативна, корективна, социално-организационна, просветителска, комерсионално-промотивна |
| 4. КРИТИЧНИ ПОДХОДИ КЪМ МЕДИЯ ТЕКСТА
Различни критични подходи към изучаване на медиите |
| 5. КЛЮЧОВИ ДУМИ: РЕЧНИК НА КУЛТУРАТА И ОБЩЕСТВОТО
Ключовите думи на Реймънд Уилямс (1976). Ключовите думи на Keywords Project group (2005). Нови предложения (2011). Keywords for Today (2018) |
| 6. СОЦИАЛНА РОЛЯ НА МЕДИЯКРИТИКАТА
Медиякритика и формиране на обществен консенсус. Медиякритика и проблеми с общественото доверие към медиите |
| 7. МЕДИЯКРИТИКА И ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО
Потенциал на медиякритиката за формиране на демократична гражданска култура; критичен анализ и обсъждане на официалната държавна информационна политика |
| 8. МЕДИЯКРИТИКА И СОЦИАЛНИ СТЕРЕОТИПИ В МЕДИИТЕ
Актуални стереотипни образи в медиите |
| 9. МЕДИЯКРИТИКА И МЕДИЙНА АУДИТОРИЯ
Взаимоотношения между медийните организации и аудиторията |
| 10. ТЕЛЕВИЗИОННА МЕДИЯКРИТИКА
Култивационна теория на Гербнер |
| 11. МЕДИЯКРИТИКА И ИНТЕРНЕТ
Блогова медиякритика. Медиякритика в социалните медии |
| 12. МЕДИЕН МОНИТОРИНГ
Медийни теми. Обществено значими теми. Теми табу |
| 13. МЕДИЯКРИТИКА И ВИЗУАЛНО СЪДЪРЖАНИЕ
Карикатура. Миймове. Гифове |
| 14. ЖАНРОВЕ НА МЕДИЯКРИТИКАТА
Преглед, обзор, рецензия, статия, коментар, есе, портретен фичър, фейлетон, интервю, реплика |
| 15. МЕДИЯКРИТИКА И МЕДИЙНИ МАНИПУЛАЦИИ
Манипулативни техники в медиите |