1. КРИТИЧЕН ПОДХОД КЪМ МЕДИЙНАТА СИСТЕМА
Дефиниране на медиякритиката. Предмет и задачи на медиякритиката. Социален и културен контекст. Адресати |
2. ВИДОВЕ МЕДИЯКРИТИКА
Академична (научно-експертна), професионална (вътрешно-корпоративна), масова, гражданска (блогърска) |
3. ФУНКЦИИ НА МЕДИЯКРИТИКАТА
Информационно-комуникативна, познавателна, регулативна, корективна, социално-организационна, просветителска, комерсионално-промотивна |
4. КРИТИЧНИ ПОДХОДИ КЪМ МЕДИЯ ТЕКСТА
Различни критични подходи към изучаване на медиите |
5. КЛЮЧОВИ ДУМИ: РЕЧНИК НА КУЛТУРАТА И ОБЩЕСТВОТО
Ключовите думи на Реймънд Уилямс (1976). Ключовите думи на Keywords Project group (2005). Нови предложения (2011). Keywords for Today (2018) |
6. СОЦИАЛНА РОЛЯ НА МЕДИЯКРИТИКАТА
Медиякритика и формиране на обществен консенсус. Медиякритика и проблеми с общественото доверие към медиите |
7. МЕДИЯКРИТИКА И ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО
Потенциал на медиякритиката за формиране на демократична гражданска култура; критичен анализ и обсъждане на официалната държавна информационна политика |
8. МЕДИЯКРИТИКА И СОЦИАЛНИ СТЕРЕОТИПИ В МЕДИИТЕ
Актуални стереотипни образи в медиите |
9. МЕДИЯКРИТИКА И МЕДИЙНА АУДИТОРИЯ
Взаимоотношения между медийните организации и аудиторията |
10. ТЕЛЕВИЗИОННА МЕДИЯКРИТИКА
Култивационна теория на Гербнер |
11. МЕДИЯКРИТИКА И ИНТЕРНЕТ
Блогова медиякритика. Медиякритика в социалните медии |
12. МЕДИЕН МОНИТОРИНГ
Медийни теми. Обществено значими теми. Теми табу |
13. МЕДИЯКРИТИКА И ВИЗУАЛНО СЪДЪРЖАНИЕ
Карикатура. Миймове. Гифове |
14. ЖАНРОВЕ НА МЕДИЯКРИТИКАТА
Преглед, обзор, рецензия, статия, коментар, есе, портретен фичър, фейлетон, интервю, реплика |
15. МЕДИЯКРИТИКА И МЕДИЙНИ МАНИПУЛАЦИИ
Манипулативни техники в медиите |