Дисциплината „Нова медийна продукция“ е със силна практическа насоченост и ангажираност на студентите в час. Минимална част от курса е предвидена за теоретично изясняване на основни понятия, като теоретичната база е поставена с дисциплината „Онлайн медии“. Студентите ще бъдат запознати с различните аспекти на дигиталната журналистика, чрез които ще развият умения за сторителинг. Те ще бъдат насочвани към изработване на динамични истории, които ангажират аудиторията. За целта ще създават журналистическо съдържание, блогове, подкастове, видео, фотогалерии, визуални данни. Дигиталното разказване на истории ще включва аспекти на рекламата, журналистиката и връзките с обществеността с цел по-доброто разбиране на онлайн тенденциите и вирусното съдържание.
Студентите ще получат приложни знания относно избор на тема за мултимедийна история, дефиниране на нейните логически нелинейни части, създаване на груб сториборд, оформяне на сценарий, посочване на мултимедийни възможности, редактиране, сглобяване на историята, избор на платформи за публикуване. Ще бъдат представени цифрови мултимедийни техники и умения за създаване на мултимедиен продукт, включително текст, фотография, видео, осветление, звук, редактиране, виртуални инструменти за визуализация.
Теми:
1. КОНВЕРГЕНЦИЯ НА МЕДИИ И ТЕХНОЛОГИИ
Увод в курса. Създаване на дигиталното съдържание. Дигитални новини и дигитален сторителинг за медии и бизнес организации
Казуси: Re Building Haiti (rue89); Snow Fall; The Avalanche at Tunnel Creek (The New York Times); How Different Groups Spend Their Day (The New York Times)
2. МУЛТИМЕДИЙНА ЖУРНАЛИСТИКА
Студентите имат за задача да посочат една мултимедийна история и да анализират с какво е привлякла вниманието им
Казуси: Planet Money Makes A T-Shirt (npr.org); секцията Storytelling на wired.com; The seven digital deadly sins – interactive (The Guardian)
3. МУЛТИМЕДИЕН СТОРИТЕЛИНГ
Различни форми на разказване на истории – звук, текст, видео, графики, статични и динамични изображения, интерактивна визуализация.
Определяне на екипи. Избор на тема за сторителинг.
Казуси: Lessons from the Field: Multimedia Journalism. How to produce visual and audio elements for a story (USC University); Michael Wesch – Unboxing Stories
Задача: подбор и конспектиране на литература по темата за мултимедийния сторителинг
4. МУЛТИМЕДИЙНИ ИНСТРУМЕНТИ
WordPress, Canva, GIMP, Google Media Tools, Piktochart, SoundCloud, Vimeo, ArcGIS и др.
5. ПЛАНИРАНЕ (СУРОВ СЦЕНАРИЙ) ЗА МУЛТИМЕДИЕН СТОРИТЕЛИНГ
Нелинейно планиране на развитието на историята. Сюжет. Създаване на сториборд.
6. ФОТОГРАФИЯТА КАТО ЧАСТ ОТ ИСТОРИЯТА
Представяне на част от историята чрез изображения.
Казуси: Pics4Learning
Задача по избор:
(1) Заснемане на фото есе от 6 до 9 статични изображения
(2) Триптихът като наративна стратегия
7. ТЕКСТЪТ КАТО ЧАСТ ОТ ИСТОРИЯТА
Петте К, обърната пирамида, лийд, nutshell paragraph (Nut Graf), контекст, фон, kicker (параграф, който затваря историята, обобщавайки важните части)
Казуси: Flood Risk Near Oroville Dam Causes Thousands to Evacuate in California (The New York Times)
Задача: 3 интервюта за писмената история
8. АУДИОПОДКАСТ
Задача: Напишете и запишете 30-60 секунди монолог върху актуална тема за новини
Казуси: SoundCloud
9. ВИЗУАЛИЗАЦИЯ НА ДАННИ
Избор на инструменти за създаване на инфографики, таймлайн, сторимап и т.н.
Казуси: Canva, Infogram, StoryMap JS, Timeline JS, Timegraphics
Задача: Избор най-подходящия начин и инструмент за визуализация на история
10. ВИДЕО
Задача: създаване на 3- до 5-минутно видео. Видеото трябва да включва интервю, алтернативни кадри (b-roll), субтитри, YouTube URL
Казуси: Mashable, BuzzFeed, The New York Times, Fusion, Business Insider
11. СГЛОБЯВАНЕ НА ИСТОРИЯТА И ИЗБОР НА ПЛАТФОРМИ
Задача: Подбор на елементите към текста – снимки, аудио, видео, графични елементи, заглавия, подзаглавия
12. ИСТОРИЯ ЗА СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ
Задача: създаване на кратка история за социалните медии. Използване на платформа по избор – Twitter, YouTube, Facebook, Instagram, Tumblr, блог или уебсайт. Историята може да бъде представена като видео, аудио, снимки, инфографика, друго. Обяснение защо са избрани инструментите и платформата. Защо тази история и с какво ще бъде важна за аудиторията?
13. ТИЙЗЪРИ
Задача: Създаване на тийзъри за финалния проект. Съставяне на два туита, две Facebook актуализации и снимка в Instagram
14. СЪЗДАВАНЕ НА СЪДЪРЖАНИЕ ЗА МОБИЛНИ УСТРОЙСТВА
Задача: Писане на текст и подготовка на мобилни известия (notification content), създаване на съдържание за потребление само чрез мобилни устройства
15. ДИГИТАЛЕН МЕДИЕН МАРКЕТИНГ
Задача: Проучване и избор на таргет аудитория. Изработване на собствени медийни платформи