Е-учебник по Медийна регулация – идеи за подобрение

Представям ви една стара идея. Хрумна ми преди 3 години. Първият етап от работата по нея завърши преди 2 години, сега тук е финалният резултат – е-учебник по регулация на медиите, предназначен за онлайн употреба.

Преподавам „Медийна регулация“ вече четири години. В началото беше трудно и за мен и за студентите. Трябваше да намеря начин да преподавам сложна, далечна на студентите материя, която дори е смятана за ненужна в образованието на журналистите – за какво им е на едни журналисти да разбират медийна регулация, те трябва да могат да пишат новини, да правят интервюта, да се снимат по телевизията…

Опитах всякакви класически и модерни преподавателски подходи. Тези, които се оказаха успешни употребявам и до днес. И ето хрумна ми да създам лесен за употреба, достъпен и като тематика, и като език и като технология учебник по медийна регулация. В края на учебната 2012-2013 предложих за обсъждане готовия е-учебник по медийна регулация пред катедра „Медии и обществени комуникации“. Тогава той бе разположен в самостоятелен сайт на Google платформа – такъв можех сама да направя, за да видя как ще изглежда идеята. Предложението не бе прието.

Дълго мислих как да продължа и дали има смисъл изобщо. Реших да обогатя още съдържанието на учебника по медийна регулация и да го публикувам тук, в университетския си блог, където му е мястото – защото и аз, и студентите, и продуктите, които произвеждам в хода на работата си все още сме част от УНСС. Можете да видите, да използвате учебника, ако посетите съответните раздели от лявата навигационна лента на блога – започнете с Регулация на медиите: социологическа перспектива. 

Е-учебникът в този последен вид получи 4 положителни рецензии – всяка от гледната точка на различна дисциплина, защото медийната регулация е предмет, който изисква интердисциплинарно изучаване и анализ. По реда на получаване, първата рецензия е от гледна точка на социологическата наука – доц. д-р Андрей Бунджолов, УНСС. Втората е от гледна точка на медийната регулация като практическа дейност – проф. д-р Маргарита Пешева, ВТУ,  председател и член на СЕМ  2001-2010. Третата е от доц. д-р Живко Драганов, УНСС – юридическа гледна точка. И четвъртата от проф. д.п.н. Галя Христозова, БСУ – от гледна точка на педагогиката и университетското преподаване. Всичките рецензии са публикувани тук.

И още една рецензия – на нея особено държа. Рецензията на студентите, които са главния потребител на знанието, познанието, което ние преподавателите произвеждаме. Нея можете да прочетете тук, ако отворите коментарите по тази публикация.

Сърдечно благоДАРЯ на всички вас колеги! На моите учители и рецензенти. На моите приятели. На моите студенти – вашият глас ще се чува утре.

БЛАГОдаря и на всички за всичко, което споделиха вербално или скриха в очите си, по пътя до тук.

       Ваша,

      Катя Михайлова

0 thoughts on “<!--:bg-->Е-учебник по Медийна регулация – идеи за подобрение<!--:-->

  • Фанка Юзирова says:

    Поздравления за задачата, с която сте захванали и за това, че търсите нашите идеи, мнения и критики! Учебникът е разбираем, достъпен и необходим. Харесват ми приложените хипервръзки, защото смятам, че това е голямо предимство при онлайн учебника. Изработените графики също са плюс, но изображенията като цяло са малко. Трябва да се обърне внимание на подравняването на текста, както и размера на шрифта. Също така използваните цветове за маркиране, според мен, да се ограничат до два, най-много три цвята, за да може текстът да изглежда подреден.
    Моето мнение е, че учебникът е много гъвкав, новаторски, полезен, а и интересен (което никак не е малко).

  • Рени Димитрова says:

    Като цяло идеята за е-учебник по предмета е много сполучлива. Явно е, че на всички не ни е харесал дребният шрифт. Подравняването не е задължително, но текстът ще изглежда по-добре. Би било добре дефинициите да са оцветени в някакъв цвят, за да се открояват съвсем от останалия текст, но и в този вид е добре. Изработването на такъв учебник е страхотно улеснение за студентите, много по-удобно отколкото да търсиш някакви „тухли“ от 600-700 страници и да не си наясно коя информация ти е нужна и коя не. Тук всичко е в синтезиран вид, написано на достъпен за аудиторията език и изразено чрез схеми, което допълнително улеснява обработването на информацията.

  • Николай Камбуров says:

    Учебникът е много добре разработен. Основните му предимства са достъпния език и възможността бързо да намериш необходимия материал. Най-големият недостатък на учебника е размерът на неговия шрифт (изключително ситен, за да можеш да четеш дълго време). Друго възможно подобрение е двустранното подравняване на текста.

  • Филип Боков says:

    Онлайн учебник по медийна регулация е едно много добро решение, което дава допълнително удобство и улеснява максимално работата по този предмет. Реално много малък е броят на електронните учебници, което е хубаво да се промени, за по-качествена работа като цяло. Аудиторията иска да вижда нещо ново, а това я удовлетворява напълно. С такъв тип учебници търсенето на конкретен материал се намалява значително. Тук са намерили място най- важните и полезни елементи от предмета, без да има нужда да се прелистват стотици страници, за да се намери един абзац.
    С добавянето на няколко козметични промени в големината на шрифта и подравняването на текста, учебникът наистина ще стане привлекателен и удобен за четене.

  • Милена Василева says:

    Учебникът е интересен. Харесва ми, че чрез съдържанието имаш възможност веднага да отидеш на главата, която те интересува. Много по-удобен е от един учебник в PDF формат например. Добре е, че има цветни схеми и таблици – те привличат повече вниманието на читателя. Според мен шрифтът е прекалено ситен и ако трябва да учиш от учебника в този му вид, очите ти ще се изморят прекалено бързо.

  • Мария Маринова says:

    Според мен, идеята за създаване на онлайн учебник по медийна регулация е много добра, защото учебникът е лесно достъпен за всички и ще помогне в подготовката по изучавания предмет. Хареса ми, че текстовете са разделени на отделни параграфи, в които са удебелени ключови думи и изрази. Това привлича вниманието върху тях. Хубаво е , че има изображения, защото те помагат за по-лесното възприемане на текста. Въпреки че в учебника има немалко схеми и картинки, моята препоръка е, където е възможно, да се добавят още. Една информация е по-разбираема, ако е представена и в графичен вид. Това, което не ми хареса и се забелязва веднага, е липсата на двустранно подравняване на текста, което би го направило да изглежда по-цялостен и завършен. Освен това, смятам, че шрифтът трябва да е малко по-едър, защото ситният по-лесно изморява очите при четене. Това обаче са дребни детайли, които лесно могат да бъдат коригирани. Цялостното ми мнение за учебника е, че той е много добре направен и полезен.

  • Преслава Цветанова says:

    Единственото нещо, което не ми хареса в учебника е, че текстът не е подравнен двустранно и така имаш чувството, че четеш откъси от нещо. На някой от снимките текстът не се чете добре или е дразнещ.Мисля, че е по-добре да бъде поставен под снимките, но само на някой места. Иначе като цяло учебникът е много полезен за всички студенти по журналистика(а и не само), защото е достъпен и разбираемо написан!

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CAPTCHA Image

*