Катя Михайлова

Мечтата ми е да следвам журналистика и да стана журналист“. Подобна фраза изричат днес почти всички кандидат студенти в направление „Обществени комуникации и информационни науки“. И моята мечта беше такава. Следвах журналистика във ФЖМК на СУ „Св. Климент Охридски“, но не станах журналист. Анализът силно ме дръпна към себе си, привлече ме изследването и някак естествено направих докторантура и станах преподавател в УНСС.

Докторската дисертация на тема „Функции на обществената телевизия по отношение на детската аудитория“ разработих като стипендиант на японската фондация „Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund“ под ръководството на проф. д-р Лилия Райчева. Защитих я на 2 март 2006 пред СНС по „Социология, антропология и науки за културата“ при ВАК.

Четири дни по-късно застанах за първи път на преподавателския подиум в УНСС.  Първото ми интервю за работа завърши с думите на проф. д-р Благой Колев: „В 16.00 влизай в час. Имаш три часа да се запознаеш с титулярите и да се подготвиш„.  Беше упражнение по „Икономическа социология“ на първокурсници. И до днес продължавам да водя лекционния курс по дисциплината с огромно професионално удовлетворение.

През есента на 2006 се явих на конкурс за асистент по „Журналистическо творчество“ в УНСС. След два успешно взети изпита – писмен и устен, изпитната комисия избра мен и така останах в УНСС. Началото на 2007 посрещнах като главен асистент в катедра „Медии и обществени комуникации“, а от 2013-2014 г. влязох в колектива на катедра „Икономическа социология“. Учебната 2017-2018 беше първата ми учебна година като доцент по социология.

Полето на научноизследователската и преподавателската ми реализация са в полетата на социология и регулация на медиите и комуникациите, политическа комуникация и пиар, социология на интелектуалците, социология на религията, теория и история на цивилизацията. 

Консервативна съм – привърженик съм на класическите социологически теории и методологии. Не отричам предимствата на другите парадигми в социологията. По-скоро търся синтез между всички тях, който да обслужи решаването на днешните научни задачи. 

Като преподавател държа на дисциплината, на редовната текуща подготовка както студентската, така и моята – преподавателската. Особено се радвам, когато успявам да мотивирам студентите си да четат, да анализират прочетеното, да осмислят критично, с ценностите на академизма, чутото, видяното, прочетеното, преживяното.

И като майка съм същата. Дарена съм с дъщеря и син. Може би, за да мога да проумея света в неговата мъжко-женска цялост, родителско-детска приемственост. Може би, за да овладея изкуството да обичаш и изкуството да си свободен.

АТЕСТАЦИЯ

Съгласно Закона за висшето образование и вътрешно нормативните регламенти на УНСС, всеки преподавател подлежи на редовно атестиране. До сега четири пъти съм атестирана в УНСС. Първият път през 2010 г., работата ми тогава получи много добра оценка, а препоръките на Атестационната комисия бяха насочени към бъдеща хабилитация. Втората ми атестация приключи през декември 2013 с много добра оценка от Атестационната комисия. Следващата ми атестация е през 2017 – участието ми в конкурс за доцент по социология. Последната за сега атестация е през 2022 г.

АТЕСТАЦИОНЕН_ОТЧЕТ_2013

АТЕСТАЦИЯ 2013 ПРИЛОЖЕНИЯ

АТЕСТАЦИОНЕН_ОТЧЕТ_2010

     МОИТЕ ПРИНЦИПИ


My dream is to study journalism and become a journalist.“ You can hear such a phrase if you have a chance to talk with a prospective student, applaying for „Public Communication and Information Sciences“.

When I was 18, I was dreaming about the same. And I graduated journalism at the Faculty of Journalism and Mass Communication at Sofia University „St. Kliment Ohridski“. However, I am not a journalist. The analysis strongly challenged me and I found myself in scientific research. So, instead of working for a big medium, I did my PhD and somehow naturally, I became an assistant professor at UNWE.

My dissertation is on „Social Functions of Public Service Television on Child Audience„. As a doctoral student I was a fellow of the Japan Foundation „Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund„. Tutor of my dissertation  was Prof. Lilia Raycheva. I defended my first dissertation, the so-called „small dissertation“ on March 2nd, 2006 at the SSC in „Sociology, Anthropology and Cultural Studies“ at the Higher Attestation Commission.

Four days later, I stood for the first time in the University teaching podium. My first job interview ended with the words of Prof. Dr. Blagoj Kolev: „You first class starts at 16.00. You’ve got three hours to meet your professors and prepare yourself for the seminar„. It was and Economic Sociology seminar for freshmen. Even today, I continue to give seminars on the subject with great professional satisfaction.

Soon after that a competition for assistant of „Journalist creativity“ was announced.  After two successful exams – written and oral, I was approved for the position. In the beginning of 2007 I was approved for the next academic position of seniour assostant professor at the department of „Media and Communications“. I mooved to department of „Economic Sociology“in the bebining of 2013-2014. 

My teaching and research activities are in the firelds of sociology and regulation of media and communications, audiovisual communication. I am interested in research of media effects to social environment; transformations of contemporary media and societal change; development of new digital communication space; digital stratification as a modern form of social inequality, legislation and regulation of the media in the information society, media and elections, etc.. 

I am a follower of structural functionalism and system approach in sociological research. However, I do not deny the advantages of other paradigms in sociology. I deeply believe that the key to solution of contemporary scientific tasks is more a synthesis between different paradigms, than the confrontation between them. 

As a professor I insist on a discipline, on a regular ongoing student’s and my own self preparation. I’m especially glad when I manage to motivate students to seek knowledge, to read, analyze, reflect critically from the position of the academic values.

As a mother I insist on the same.  I have a daughter, now 21, and a son – 19. 

ATTESTATION

Following the Higher Education Act and the internal regulations of the UNWE, professors’ academic work is a subject to regular attestation. Until now I have twice attested in the University. The first time in 2010, I got a very good mark for the results of my work. The Evaluation Committee reccomended to force my preparation for future habilitation. My second attestation was completed in December 2013 with a very good mark.

MY PRINCIPLES

If you do not like it – just change it. (follow the link to read my article on „Facts“)

Being a woman is a pleasure! (follow the link to read my intervention in „I, the woman“)

Apathy and lack of optimism is inherited (follow the link to read my interview in „Information Youth Center“)

Fashion Family. Family is always in fashion (follow the link to read my article on „Fashion Lifestyle Magazine“)

One thought on “Катя Михайлова

  • зъболекар пловдив says:

    Изключителен специалист и преподавател. Поздравления! Стоматологията е важна за вашите зъби.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CAPTCHA Image

*